Diverse spørgsmål


Er det muligt at se hele køreplanen for bus/tog/metro

Se svar

På Rejseplanen viser vi kun det specifikke udsnit af køreplanen for det pågældende transportmiddel, der skal gennemføres. Det gør vi for at skabe en mere enkelt overblik over rejsen. Hvis du alligevel gerne vil se hele køreplanen for et specifikt transportmiddel, kan du finde disse på det pågældende trafikselskabs hjemmeside:

DSB: www.dsb.dk
Arriva: www.arriva.dk
NT: www.nordjyllandstrafikselskab.dk/
Midttrafik: www.midttrafik.dk
Sydtrafik: www.sydtrafik.dk
Fynbus: www.fynbus.dk
DOT: www.dinoffentligetrafik.dk
BAT (Bornholm): www.bat.dk
Netbus: www.netbus.dk
John's turistfart(linje 800): www.johns-bus.dk
Graahundbus: www.graahundbus.dk

close

Hvor ofte opdateres Rejseplanens indhold

Se svar

Rejseplanen opdateres hver gang, tog- eller busselskaberne ændrer i deres faste køreplaner. Det kan være på grund af sporarbejde eller omlægning af køretiden.

Derudover modtager Rejseplanen realtidsinformationer fra alle transportvirksomhederne.

Endelig har Rejseplanen på forsiden af Rejseplanen.dk og i apps funktionen "Trafikken lige nu"/"Trafikinfo", som trækker RSS feeds fra trafikselskabernes helt aktuelle driftsstatus-sider. Her kan du se det allersidste, når der opstår driftsuregelmæssigheder.

Sammenlagt betyder det, at du får det mest opdaterede overblik over rejsen på Rejseplanens hjemmeside eller apps.


close

Hvordan kan jeg rette en fejl i Rejseplanens kort?

Se svar

Kortene på Rejseplanen.dk er baseret på Kortforsyningen. Hvis du har rettelser til kortet (eksempelvis manglende veje), er du meget velkommen til at indberette til Geodatastyrelsen via denne side:

indberetning.gst.dk

Du kan også skrive en mail til Rejseplanen på mail@rejseplanen.dk.
close

Hvordan kan jeg se forsinkelser på min rejse?

Se svar

Rejseplanen viser forsinkelser og aflysninger for din rejse.

Når du har søgt på en rejse og herefter får vist en rejseoversigt, vil der i det enkelte rejseforslag fremgå en besked om en eventuelt forsinkelse af dit tog eller din bus.

Hvis du vælger at se en detaljeret rejsebeskrivelse ved at trykke på "Se rejse", kan du se, hvilken bus eller hvilket tog det drejer sig om og hvor mange minutter forsinkelsen er på. Hvis du ikke kan nå din rejse pga. en ændring, vil vi anbefale dig en anden rejse.

close

Hvorfor kan Rejseplanen ikke finde en bestemt lokalitet?

Se svar

Rejseplanen har en række af det, vi kalder ”lokaliteter” med i databasen. Det betyder, at du for eksempel kan søge på Zoologisk have i Odense uden at kende adressen.

Desværre er der nogle gange steder, vi ikke har med. Vi opfordrer dig til at skrive til os på mail@rejseplanen.dk med dit forslag til den lokalitet, vi skal have med i Rejseplanen.

close

Hvorfor kan Rejseplanen ikke finde min adresse?

Se svar

I få tilfælde kan Rejseplanen ikke kan finde en adresse, selvom den er indenfor de områder, vi dækker. I de tilfælde beder vi dig kontakte os via mail@rejseplanen.dk. Vi vil så videresende din henvendelse til vores tekniske afdeling, som vil undersøge problemet nærmere.

Da vi modtager vores adresseoplysninger fra Kortforsyingen, kan vi desværre ikke selv gå ind og rette disse fejl, men i stedet rapportere disse. Da kortene kun opdateres 1-2 gange om året, kan det desværre godt vare et stykke tid, før rettelsen træder i kraft.

close

Kan jeg tage min barnevogn med på rejsen?

Se svar

I InterCityLyn, InterCity og InterRegional skal der bookes plads til barnevognen, hvilket er gratis. DSB arbejder på muligheden for at booke via internettet, men kan endnu ikke tilbyde denne service. Du kan via telefonen hos DSB på 70 13 14 15 eller på stationen foretage en booking. Du kan læse mere her.

I de fleste busser i landet kan man tage op til to barnevogne med, men det er ikke muligt at booke plads til dem.

close
CMS by SiteLoom